søndag 17. april 2011

Hippie for en dag :)



Døgnet har mange timer her i Australia og det har vært svært innholdsrike tre dager jeg har tilbragt her hos Espen i Surfer's Paradiset på østkysten. Jeg har faktisk ikke surfet her, men en ting jeg ikke hadde prøvd før som jeg faktisk gjorde var å ta en time Hot Yoga på senteret hvor Espen jobber. Dette er omtrent det samme som vanlig Yoga, men rommet er 37 grader varmt. Jeg kan ikke huske å ha svetta så mye under noen treningsøkt noen gang tidligere. :)

For ikke så lenge siden kjøpte Espens sjef en tidlig 70 talls volkswagen camper-van og dekorerte denne med et par surfebrett og hippiefarger til bruk i reklame for senteret. En utrolig morsom hippie-buss, og denne fikk vi låne! Så vi plukka opp et par gutter til, Nick og Daniel, og så dro vi på roadtrip til Byron Bay - et fantastisk flott sted, landets østliste punkt, og på mange måter et australsk svar på Christiania i København. Her nede fikk vi innkvartert oss på et backpacker hostel og var hippier for et døgn. Masse backpackere og gjestearbeidere i denne byen! Blant annet traff vi på et klippe svensker og en gjeng fra Tyskland. Mye europeerne ute og reiser.

Dagen i dag har vi kjørt tilbake til Gold Coast og slapper av en siste dag i "vestlige" kår før jeg i morgen tidlig flyr videre til Ny-Guinea. Det blir nok noe helt annet gitt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar