torsdag 21. april 2011

Bånn i bøtta.


Det er et ordtak som begynner slik: "Etter den søte kløe.." og i dag hadde jeg i sannhet et treff av den sure svie. Det startet med at resepsjonisten på hotellet trengte 30min på å få sjekket meg ut på morningen, noe som gjorde meg bra forsinket til flyplassen. Jeg greide det på håret, men i avgangshallen kom neste nedtur; Flyet var 2t forsinket, hvilket betydde at den korresponderende flighten kunne jeg bare glemme. Så da var det bare å reversere innsjekking og få tak i sekken igjen. Ny flight fikk jeg først dagen etterpå (det ble i det minste business), så ny runde på hotell med andre ord.

Alle gode ( og dårlige skal det vise seg) ting er tre, og på hotellet skjer følgende. Jeg ankommer relativt trøtt og sur til et rom som er under rydding, slenger fra meg sekker og papirer, og stikker på gymmen for å frese ut litt frustrasjon. Da jeg kommer tilbake igjen. er rommet ryddet og fint, men tror du ikke ryddegutten har gått all-in og kastet både flybilletter, matkuponger og passet mitt i søpla! :-D

På dette tidspunktet kjente jeg tålmodigheteten begynte å gå tom og det var tydelig de ansatte skjønte alvoret i situasjonen, for jeg hadde etterhvert et helt kobbel av stuepiker/gutter gående gjennom alt hotellets søppel, samt diverse assistant management bukkende og skrapende på døra. Det ordnet seg imidlertid tilslutt. Passet er kommet til rette, matkupongef ble skrevet ut på nytt og billetten er jo i systemet.

Så nå sitte jeg på puben "Rattle 'n Hum" under hotellet og skriver litt og planlegger Fiji imorra, mens jeg hører på et liveband med syngende trommis som drar den ene etter den andre av Dylan, Beatles, Everly Brothers og Eagles. Artig! Prøver meg med et bilde her, men beklager kvaliteten. Kameraet på denne nettfjøla er ikke blant verdens beste.

Spennende å se om jeg kommer meg til Fiji imorra! Jeg har uansett funnet ut de har en Hard Rock Café der, så første del av planen er lagt. :-)

Keep Rockin' \m/



Update: klokka er 22:00 lokal tid, jeg sitter på hostelet på Fiji og det er 13,5t siden jeg forlot hotellet på Ny-Guinea for å ta fatt på en flytur som var satt til å skulle vare 6t. Men neida, feil på flyet i PGN gjorde at vi måtte vente flere timer på et nytt fly, og sa vi mellomlandet på Solomon-øyene skjedde det samme igjen(!) Fremme på Fiji kunne jeg ikke svare på hvor jeg skulle bo da siste båten til der jeg SKULLE bodd var gått for lenge siden, derfor ble det en runde ekstra med en tullete roller til jeg dro frem Lonely Planet, fant første og beste adresse og sa "jeg skal bo der." Snakk om opplegg.

Men nå er jeg her og kaster loss til øyparadiset imorra tidlig. Da jeg sjekket inn stod det ei jente med en bunnen postkort i resepsjonen som jeg så det stod Norway på, så jeg slo av en prat. Hun lurte på hvor jeg hadde vært, men da jeg sa jeg kom fra Ny-Guinea visste hun ikke hva det var. Og før det var jeg i Øst-Timor sa jeg. Hun stod som et spørsmålstegn. Tydelig jeg er på en Road less travelled denne gangen ja. :-)

Men mobildekningen er i det minste tilbake! Og meldingene RENNER inn. Ha ha

Skip o hoi!

2 kommentarer:

  1. haha. Det hadde gjerne ikke rent inn fullt så mange meldinger hvis Tele2 hadde hatt litt mer kontroll. :)

    SvarSlett
  2. Det stemmer! Siste melding kom 53 ganger. :p

    SvarSlett