mandag 2. januar 2012

Godt nytt år!

5 timer etter dere hjemme i Norge spratt champagnen var det tid for oss på Barbados og gi hverandre en klem inn i det nye året. Nå har jeg tilbrakt hver eneste nyttårsaften med unntak av én i snø og kulde hjemme så noe spesielt var det å stå i korte ermer og linbukser og kjenne at det igrunn kanskje var nesten litt for varmt.

Vi har vært en god gjeng her nede de siste 5 dagene. Hele 19 personer totalt kom flyvende inn fra flere for å feire nyttår sammen med "jordomseilerne". Faktisk har vi vært så mange i flokk at jeg ikke helt har fått feriefølelsen ordentlig over meg enda. Det snakkes stort sett norsk hele tiden og en er omgitt av nordmenn på de fleste kanter. Første kvelden dro jeg og joffen ut en liten tur på egenhånd og traff på et par lokale mørkemenn i et lokale. De var veldig pratsomme og lurte på hvordan vi hadde det på øya så langt og endte opp med å kjøre oss rundt resten av kvelden i hver vår bil og vise oss et par lokale steder. Da vi ble satt av på hotellet på slutten av turen fikk jeg visittkortet til en av dem. "Deputy Chairman of Barbados Tourism Authority". Ikke rart han var oppsatt på å vise oss rundt. Hehe, det er en liten øy dette her.

Hotellet har jeg litt blandede følelser rundt. Det er et typisk all-inclusive-spa-hotell og er for det meste fylt opp med pensjonister og godt voksne par. I tillegg ligger det litt isolert for seg selv uti jungelen så det er et prosjekt med taxi hver gang en skal til og fra. Standarden er det imidlertid ikke noe å si på. Gode senger, kjølige leiligheter og god plass. Svimmingpoolen og soldekket på utsiden var også fine greier men nok litt flittigere besøkt av den kvinnelige andelen av reisefølget enn oss gutta som stort sett sov til 12.



Internett har det vært dårlig med, og mobiltelefonen min vil ikke ringe ut i det hele tatt. Meldinger har jeg også problemer med å motta, og følgelig har det blitt litt lite kommunikasjon hjemover. Nå er vi imidlertid på vei videre og legger straks Barbados bak oss og drar i retning Antigua. Alt er vel med alle sammen - eneste unntaket er joffen som våknet i dagmorges og måtte på badet og prate i den store telefonen. Saken ble ikke bedre av at vi hadde akkurat nok lokal valuta igjen til å betale taxi til flyplassen og følgelig IKKE hadde råd til å betale de $10 ekstra det kosta og få på aircondition underveis. Motoren bruker så mye mer bensin da må vite! :-D

Fra en bananrepublikk til en annen. Veldig hyggelig å feire nyttår med alle gamle og nye venner her nede, og godt å se at Magnus og Martin og båten ser ut til å være i god stand enda. Lykke til videre på turen gutter og så sees vi igjen til sommeren vil jeg tro. Nå er det på tide å forlate "charterlivet" litt for vår del og utforske andre deler av Karibien litt utenfor spa-hotell og nyttårsfester. ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar