lørdag 14. november 2009

Hektiske dager

Det er jammen nok aa finne paa i Queenstown, paa soer-oeya av New Zealand. Det er heller ikke saa veldig lettvint aa oppdatere bloggen sin via mobilen, derfor blir frekvensen ikke altfor hoey. :-)

Jeg maa vel innroemme jeg er i overkant interessert i Ringenes Herre -filmene, og den foerste dagen her nede tilbragte jeg med 8t sightseeing til noen av lokasjonene hvor de har spilt inn deler av filmen. Et par eksempler foelger:

Fangorn Forest hvor hobbitene Peregrin og Muntiadok moeter enten Threebeard:


Festningsbyen Minas Tirith er plassert (med datamaskin) i denne skraaningen:


Fjellkjeden The Remarkables. Ogsaa kjent som "Misty Mountains" i Ringenes Herre:


Dag nummer to var ogsaa fullpakket med en tur med jetbaat paa elven "Shotover", helikoptertur opp til toppen av gondolbanen, et slag minigolf (stillingen er 1-1 naa saa langt paa turen), og et moete med Maoriene (urbefolkningen) i form av et tradisjonelt Haka-show paa kvelden.

Mange inntrykk, mye moro, og tiden gaar altfor fort. Pengene sitter forresten ogsaa loest. Jeg dro hjemmefra med nesten tom sekk, og naa naermer den seg full. Det er mer enn jeg kan si om kontoen selvom det var loenningsdag paa fredag. hrumm..





(Naar jeg blogger fra nettkafeer her nede finnes ingen norske bokstaver)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar