lørdag 21. november 2009

Beautiful Boracay


Da er vi atter en gang på plass i en flyplass lounge og venter på å ta av til neste eventyr. Tilfeldighetene ville ha det til at det ble Singapore neste, men kun for en natt før vi flyr videre til Vietnam og Ho Chi Minh City. Jeg har vært i Singapore et par ganger tidligere, så det å "gjøre byen" på kun ett døgn skal vi nok få til. ;)

Boracay Island i Filippinene kan herved anbefales på det varmeste! Vi ble der 2 dager lengre enn først planlagt, men jeg er langtfra lei. Da vi satt i jettybåten for å bli fraktet av øya og så nye båter komme inn med turister tenkte jeg at vel.. jeg er kanskje litt forsynt likevel, men det var bare akkurat der og da. Nå er jeg ikke kommet lengre enn til Manila og jeg vil allerede gjerne tilbake igjen.

Gratulerer med dagen Jan Roger, Eline, Michelle, Mathias og - Jonas! Informasjon vedrørende familieforøkelsen var noe av det siste jeg fikk med meg før mobiltelefonen takket for seg og tok ferie. Veldig hyggelig at alt gikk bra!

Tilfeldighetene skulle ha det til at Miss Earth kåringen for 2009 var lagt til Boracay og akkurat denne uken vi var der. Videre tilfeldigheter skulle ha det til at jentene var bedt om å møtes ifm en pressekonferanse i lobbyen på golfklubben hvor jeg og joffen befant oss akkurat da. Vi hilse på Miss Sverige og hadde en lengre prat med Patricia (Miss Danmark) som kunne fortelle at de hadde vært i Filippinene nå i 3 uker og tatt bilder, tatt bilder og tatt bilder. Ja, og så hadde de plantet et tre! Ellers hadde de ikke lov å bevege seg utendørs uten høye hæler og sminke, og ikke lov å forlate området de til enhver tid var stasjonert på uten å ha med seg livvakt. Det var moro fortalte hun, men hun måtte innrømme hun var litt misunnelig på oss backpackere og det at vi kunne gå ned på stranda etterpå og gjøre akkurat hva vi ville. Miss Norge var dessverre ikke med(!), men vi fikk et par bilder med noen av jentene i hvert fall. Og Torgeir - jeg skulle hilse fra Miss Australia! ;)




En annen morsom ting jeg må nevne ved Boracay var restauranten The Hobbit House. Tror du ikke at samtlige ansatte var dverger(!) Prøv å slippe unna med den i Norge du! haha :D Vi var innom der et par ganger i løpet av uka og all credit til de ansatte. Ingen sure miner, topp service og humør, og heller ingen problemer med å stille opp på bilde sammen med "kjempene" fra Norge. :-)



Når det gjelder rommet vi bodde på er det vel igrunn litt feil å si "vi". Jeg hadde hele uken en gjennomgående tendens til å ende opp alle andre steder enn hjemme, for så å komme tuslende en gang utpå ettermiddagen neste dag. De lokale på Boracay er utrolig hyggelige og jeg fikk et par venner der nede i familien Cooper. Det å ha lokale bekjentskaper er alltid en fordel og førte til at vi fikk en fantastisk flott siste dag på øya.

I stedet for å betale oss med på en chartret båt og kjøre en fast turistrute fikk vi en runde med lokale på egen båt. I forkant var vi også nede på det lokale markedet og handlet svinekoteletter rett fra slakterbenken, ris, krydder, oljer og grillkull fra det lokale markedet, og et par poser med is. Jay og kompisene hans kjørte oss ut til Crystal Cove hvor vi klatret ned i hulene der og badet litt og ellers så på utsikten, mens de grillet kjøtt og tilberedte mat for oss. Vi hadde en særdeles hyggelig grillfest i etterkant der, og mye moro sammen. Det er dessverre en begrensning på hvor mange bilder man kan fyre opp her, men her er et av mesteparten av gjengen:

(meg og Lily til venstre, båtkapteinen i rødt, Jay, Joffen og Edith)

Ellers er status at kneet er blitt en god del bedre, men fremdeles følger det visse fordeler med det å ha krykker på flyplasser så jeg har ikke kastet dem enda. (Sist sett hinkende gjennom diplomatsjekken her i Manila, og gjennom sikkerhetskontrollen uten å bli sjekket). Nå er vi som tidligere nevnt på vei til Vietnam via Singapore og det er spennende det, men det er garantert ikke siste gang jeg besøker Filippinene. Supert land - supre mennesker! :-)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar