fredag 8. november 2013

Afrika.. what can I say. :-|


Her er vi, dagen før dagen i det vi er i ferd med å sette avgårde på neste runde og jeg har enda ikke lagt inn et ord fra mine opplevelser på det sorte kontinentet.

Vel, saken er den at Afrika er ikke helt DER enda hva digital infrastruktur angår (ikke fysisk infrastruktur i stor grad heller så det er sagt), så det var simpelthen umulig å få utrettet stort på verdensveven der nede fra. Og, så fort jeg kom hjem, så gikk verden videre.

Når det er sagt er Afrika et kontinent uten sammenlikning. Nå har jeg riktignok enda ikke vært på samtlige kontinenter i verden enda - men jeg har så langt vært på samtlige kontinenter hvor det finnes fastboende mennesker. Og av disse er Afrika helt annerledes. Jeg rakk kun innom Kenya og Tanzania på min første tur dit, men det gav absolutt mersmak. Sjelden har jeg følt meg som en oppdager på samme måte som jeg gjorde i Afrika. Naturen var storslått, menneskene varme og imøtekommende, og opplevelsene utallige.

Jeg skriver denne posten fordi jeg ikke vil la turen fly forbi uten en kommentar, og om noen vil ha utdypende historier er det bare å spør. En ting som er spesielt med turen til Afrika i forhold til andre jeg har vært på er at jeg har vært utenlands 2 ganger og besøkt mennesker jeg traff underveis samtidig som jeg også har hatt besøk i Norge 2 ganger av andre. Deler man Afrika så deler man noe eget. Ta turen og se for deg selv - jeg garanterer du ikke blir skuffet. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar