fredag 17. august 2012

En milepæl er nådd



De fleste av oss opererer med en eller flere såkalte "bucket lists", eller ting en ønsker å gjøre i løpet av livet. For min del har jeg en hva gjelder biler, båter, sykler og andre motoriserte kjøretøy - men den aller viktigste listen, og den jeg definitivt bruker mest tid og penger på, gjelder naturligvis reising og opplevelser.

Via siden www.world66.com kan en legge inn land en har besøkt og få opp kart og statistikk som forteller hvor mye av verden en har besøkt til nå. Med den kommende turen til Afrika vil jeg være oppe i 53 land og 6 kontinenter - tilsvarende 23% av verden. Jeg er altså ikke en kvart på vei en gang!

50 land var en milepæl for meg som ble nådd i år, og Afrika en annen. De neste 3 jeg vil jobbe mot er (i prioritert rekkefølge) disse:
1. Alle syv kontinenter (det betyr jeg må komme meg ned til Antarktis..)
2. Alle verdens nye syv underverker (mangler tre!)
3. 100 land

Ser med andre ord ikke ut som om jeg får problemer med å finne data og fylle bloggen med i årene som kommer. Stay tuned :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar