søndag 21. november 2010

Sayonara Japan



Da er det bare å innse at turen straks er over for denne gang her jeg sitter på flyet til Køben med såre føtter og hodet fullt av inntrykk. Etter å ha glemt en kjøkkenkniv i håndbagasjen og tatt innsjekkingsrunden to ganger fikk jeg beskjed om at økonomiklassen dessverre var full og om det var ok at de oppgraderte meg. -Jo, bevares! :D

Siste par dagene har vært veldig hektiske med interrail-liknende virksomhet hit og dit på landsbygda rundt Kyoto med sekken på slep. Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg har likt aller best med turen ettersom det meste flyter over i hverandre.

Tokyo er en fantastisk artig by som er lett å navigere, og hvor det skjer mye spennende. Kyoto og Nara er mer avslappet, men har langt fler kulturelle severdigheter og imponerende byggverk. Takayama og fjellene er sjarmerende på sin autentiske og enkle måte, og Hiroshima får en til å tenke.

Alt i alt kan jeg oppsummere det har vært en flott tur, at jeg er sliten, og at det skal bli ok å komme hjem til snø og julefeiring.

Men jeg kommer nok også til å savne dette landet litt og det å bli bukket for til enhver tid - selv om det er for å gi meg kjeft fordi jeg gikk liiitt for langt inn i huset med skoa på.

Arigato Japan - jeg kommer gjerne igjen. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar