søndag 13. desember 2009

Snipp, snapp, snute..


..da var ferien over. Det var ganske pussig å lande på Gardermoen i snø og minusgrader. Da vi dro fra Norge i slutten av Oktober hadde det enda ikke begynt å snø, og de siste fem ukene har det stort sett vært mer enn 30 grader og sol overalt hvor jeg har vært. Om Torsdag handlet jeg meg en ny dunjakke så nå er jeg i det minste litt varm. Vanligvis fryser jeg ikke så lett, men det er tydelig jeg trenger å akklimatiseres litt her. hehe

Uansett er det bare å oppsummere en super tur her nå. Takk til Joffen som var med hele veien og sørget for at det ble mer moro enn om man hadde reist mutters aleine! Det er vanskelig å trekke frem noen spesielle episoder, eller steder når man har opplevd så mye og alt var bra, men om jeg kun får dra tilbake ett sted av de jeg nå har vært innom tror jeg det ville blitt Boracay Island på Filippinene. Det er umulig å ikke ha det bra på denne øya.

Om en ukes tid nå er det hjem og feire jul med familien, og det gleder jeg meg til. Jeg er veldig glad i å reise, men jeg setter også pris på å kunne komme hjem og feire jul. Jeg har handlet meg julemarsipan, julebrus, og endret ringetonen på telefonen til "Jul i Skomakergata" for å prøve og komme i litt julestemning. Jeg er ikke helt der enda, men antar det hjelper å komme seg hjem og spesielt om det kunne falt no snø!

Ellers er det bare å oppsummere. Full av inntrykk etter å ha overvært Melbourne cup i Australia, kjørt Tasmania på langs med leiebil, flydd i helikopter og kjørt jetbåt i New Zealand, sett boksekamp på Filippinene, drukket slangeblod i Vietnam og gått blandt gamle templer og skutt med AK47 i Kambodja.

Neste tur blir til Sør-Amerika i Juni 2010. Inntil da.. so long folkens. :-)

-B-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar